تاثیر محتوا در سئو برای ویدیوها
انتشار ویدیو در سایت چه تاثیری بر سئو سایت میگذارد؟
خلاصه ای مختصر از محتوا را بگنجانید و کلمات کلیدی اصلی خود را به صورت استراتژیک قرار دهید. اضافه کردن مُهر زمان به ویدیوهای طولانیتر را در نظر بگیرید تا بازدیدکنندگان را راحتتر به بخشهای خاص بپیوندید. در اینترنت، جایی که انتخابهای زیادی وجود دارد، عنوان ویدیو و تصویر کوچک شانس شما برای ایجاد یک تأثیر اولیه قوی است. عنوانی ایجاد کنید که به طور دقیق محتوای شما را منعکس کند و شامل کلمات کلیدی مورد نظر شما باشد. یک تصویر کوچک چشم نواز طراحی کنید که کنجکاوی بینندگان را برانگیخته و ماهیت ویدیوی شما را منتقل کند. همچنین با انجام بیش از 50 پروژه موفق توانسته است سکوی پرتاب مورد اعتمادی برای صاحبان کسب کار باشد.
هنگامی که محتوای شما در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته میشود و تعاملات زیادی را به خود جلب میکند، احتمال دارد که موتورهای جستجو آن محتوا را سریعتر ایندکس کنند. این باعث میشود که سایت شما سریعتر در نتایج جستجو ظاهر شود و در نهایت به بهبود رتبهبندی کمک میکند. سوشال سیگنالها نشاندهنده تعامل کاربران با محتوای شما هستند و موتورهای جستجو به محتوای محبوبتر و باکیفیتتر اهمیت بیشتری میدهند. هرچه بیشتر برند شما در فضای اجتماعی شناخته شود، موتورهای جستجو اعتماد بیشتری به سایت شما پیدا میکنند و این به افزایش رتبه سایت با شبکههای اجتماعی منجر میشود. سئوی یوتیوب فرآیندی هست که به کاربرها کمک میکنه محتوای ویدیویی شما رو در یوتیوب پیدا کنن.
Quintly یک ابزار تحلیل و ردیابی عملکرد شبکههای اجتماعی است که به شما امکان میدهد معیارهای کلیدی مثل تعاملات، رشد فالوور و موفقیت کمپینها را در شبکههای اجتماعی مختلف بررسی کنید. Hootsuite یک پلتفرم مدیریت شبکههای اجتماعی است که به شما امکان میدهد عملکرد پستها و تعاملات در شبکههای مختلف را پیگیری کنید. این ابزار به شما امکان میدهد تا به طور مستقیم تعداد لایکها، اشتراکگذاریها و کامنتها را نظارت کنید. انتخاب اینفلوئنسرهای مرتبط با حوزه کسبوکار شما و درخواست از آنها برای ایجاد محتوای مشترک و تبلیغ برند شما میتواند به سرعت شهرت آنلاین شما را تقویت کند. همکاری با دیگر برندها برای اشتراکگذاری محتوا یا کمپینهای تبلیغاتی میتواند سیگنالهای اجتماعی شما را تقویت کرده و ترافیک سایتتان را افزایش دهد.
مسلما با توجه به نوع کسبوکاری که دارید و محصول یا خدمتی که ارائه میکنید، در نهایت خود شما باید تصمیم بگیرید که رعایت کدام نکات، برایتان تاثیرگذارتر خواهد بود. در ادامه، با هم تعدادی از نکات مهم در زمینه سئوی ویدیو را بررسی میکنیم. موتورهای جستوجو، به دنبال محتوای باکیفیت هستند و کپشننویسی با خطاهای گرامری و املایی، ممکن است تاثیر منفی بر سئوی ویدیو داشته باشد. در نهایت، با استفاده از کپشننویسی، میتوانید بهترین تجربه کاربری را به مخاطبان ارائه دهید و به رتبهبندی بالایی در موتورهای جستوجو دست پیدا کنید. بر اساس گزارش سیسکو، ویدیوها ترافیک بیشتری را در وب ایجاد میکنند؛ بهطوری که تا سال 2021، 81 درصد از ترافیک از طریق محتوای ویدیویی شکل گرفته است. هنگام رتبهبندی وبسایت شما در صفحه جستوجو، گوگل به میزان ترافیک ورودی شما نگاه میکند.
اطمینان حاصل کنید که فیلمهای خود را در یوتیوب و سایر سایتهای انتشار ویدیو رایگان، برای جستجوگرها بهینه سازی کنید. عناوین و توضیحات جالبی بنویسید، یک لینک به صفحهی محصولات و خدمات وب سایت خود بدهید. تا از طریق لینک سازی خارجی سئو وب سایت را تقویت کرده (تکنیک off page) و ترافیک وب سایت را افزایش دهید. نگهداری و بهروزرسانی ویدئوها بهعنوان یک استراتژی موثر در سئو ویدیو به شمار میآید. این فرآیند شامل بررسی منظم محتوای قدیمی و بهروزرسانی آن با اطلاعات جدید، اصلاح لینکها یا بهبود جزئیات فنی است.
اطلاعاتی که این ابزار ارائه میدهد شامل حجم جستجوی ماهانه، میزان رقابت و پیشنهاد قیمت برای هر کلیک (CPC) است. این دادهها به شما کمک میکنند تا کلمات کلیدی مناسبتری برای محتوای خود انتخاب کرده و حتی استراتژی تبلیغاتی موثرتری تدوین کنید. همانطور که اشاره کردیم، کلمه کلیدی یکی از معیارهای گوگل برای رتبهبندی صفحات است. گوگل باید تصمیم بگیرد از میان میلیونها صفحه کدامها را به کاربر نمایش دهد و کلمات کلیدی به گوگل در درک معنای صفحه کمک میکنند. فعال بودن و تعامل با کاربران در شبکههای اجتماعی میتواند سوشال سیگنالهای سایت شما را تقویت کند.
این تعاملات سیگنال مثبتی به الگوریتم یوتیوب ارسال میکند و میتواند جایگاه ویدئوهای شما را در نتایج بهبود بخشد. وردپرس به صورت خودکار لینک رو که میبینه ویدیو رو همونجا توی سایت خودتون نمایش میده. اگر می خواین تاثیر ویدیو بر سئو بیشتر باشد، اولین چیزی که باید با شروع رعایت شود تایتل است. این عبارت نه تنها باید حاوی یک عبارت کلیدی باشد ، بلکه برای کاربر نیز جالب باشد. هیچ موتور جستجو ویدئویی مربوطه را که عنوان و محتوای آن با هم ارتباطی ندارند شناسایی نمی کند.توضیحات ویدئو نیز باید با استفاده از عبارات جستجوگر پر شود. یعنی اگر شما ویدیوهای خود را در یوتیوب و آپارات بارگذاری کنید، گوگل علاقه بیشتری به نمایش ویدیوهای شما در نتایج جستجو پیدا میکند.
مخاطبان هدف در هر استراتژی محتوایی اهمیت ویژه ای دارند به خصوص در مورد محتوای ویدیویی که به سرعت محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. شناخت دقیق مخاطبان به شما کمک می کند تا محتوایی تولید کنید که با ذائقه و نیازهای آن ها هماهنگ باشد. برای این منظور باید بررسی کنید که مخاطبان شما از چه پلتفرم هایی بیشتر استفاده می کنند چه نوع محتوایی را ترجیح می دهند و بیشتر با چه دستگاه هایی به محتوای ویدیویی دسترسی دارند. قالب MP4 یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین فرمت های ویدیویی است که توسط اکثر مرورگرها و دستگاه ها پشتیبانی می شود. این فرمت به دلیل قابلیت فشرده سازی بالا و حفظ کیفیت مناسب در حجم کم به یک استاندارد در میان قالب های ویدیویی تبدیل شده است.
برای هر ویدیو میتوانید تا 500 تگ اضافه کنید که بسیار بیشتر از سایر انواع محتوای آنلاین است. این بدان معناست که شما در انتخاب کلمات کلیدی مناسب آزادی عمل زیادی دارید. برچسبها به شما کمک میکنند تا موضوع ویدیوی خود را بهتر تعریف کنید و از موارد مهم تاثیر سئو بر یوتیوب است. در واقع خلاصهای از توضیحات را نمایش میدهد که قبل از دسترسی به ویدیوی شما برای کاربر اینترنت قابل مشاهده خواهد بود. در واقع، یک ویدیوی طولانی، بدون محتوای باکیفیت و ارائه نکردن اطلاعات مفید، رتبه خوبی نخواهدداشت و میتوان گفت تاثیر سئو بر یوتیوب به مدت زمان ویدیو نیز بستگی دارد. به خاطر داشته باشید، تگهایی را انتخاب کنید که واقعا مرتبط با محتوای ویدیوی شما هستند.
از طرف دیگر سرعت بارگذاری ویدیو استفاده از اسکیماهای مرتبط و توجه به تجربه کاربری نیز از جمله عوامل مهم در بهبود سئوی ویدیو هستند. در عصر دیجیتال، استفاده از ویدیوها به یکی از ابزارهای کلیدی در جذب مخاطب تبدیل شده است. برای موفقیت در این زمینه، آشنایی با تکنیکهای سئو و بهینهسازی ویدئو بسیار اهمیت دارد. این تکنیکها به تولیدکنندگان محتوا کمک میکند تا ویدیوهای خود را بهعنوان محتوای باارزش و مرتبط در نتایج جستجو شناسانده و دیده شدن خود را افزایش دهند. اما سئو ویدیو چیست؟ در واقع، سئو ویدیو به مجموعهای از استراتژیها و روشها اشاره دارد که به منظور افزایش دسترسی ویدیوها در موتورهای جستجو و شبکههای اجتماعی به کار میروند.
گوگل و دیگر موتورهای جستجو، الگوریتمهای پیچیدهای دارند که محتوای ارزشمند و مرتبط را شناسایی و پاداشدهی میکنند. عناوین جذاب و مرتبط با ویدیو باید به گونه ای نوشته شوند که هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو مفید باشند. این عناوین نه تنها به کاربران کمک می کنند تا محتوای ویدیو را به خوبی درک کنند بلکه به موتورهای جستجو نشان می دهند که محتوای صفحه شما شامل ویدیویی با موضوع مشخص و مفید است. در نهایت با ایجاد ارتباط نزدیک تر با کاربران و دعوت آن ها به تعامل بیشتر می توانید نرخ مشارکت با محتوای خود را افزایش دهید. این تعاملات به بهبود رتبه بندی ویدیوها در پلتفرم های مختلف کمک می کند و باعث رشد پایگاه مخاطبان شما خواهد شد.
کپشن ها فرصتی عالی برای جذب توجه کاربران و هدایت آن ها به تماشای ویدیو هستند. بنابراین نوشتن یک کپشن جذاب و کاربردی که شامل کلمات کلیدی مناسب باشد می تواند تأثیر زیادی بر موفقیت ویدیو داشته باشد. داشتن نقشه سایت ویدیویی یکی از اقدامات کلیدی برای بهبود سئو ویدیوها است. همان طور که نقشه سایت برای محتوای متنی و صفحات وب اهمیت زیادی دارد برای محتوای ویدیویی نیز نقشه سایت نقش مهمی در ارتقای رتبه بندی و دیده شدن ویدیوها در موتورهای جستجو ایفا می کند. نقشه سایت ویدیویی به موتورهای جستجو کمک می کند تا به راحتی به ویدیوهای شما دسترسی داشته باشند و اطلاعات مربوط به آن ها را شناسایی کنند.
استفاده از محتوای ویدئویی میتواند به بهبود رتبهبندی سایت در موتورهای جستجو کمک کند. موتورهای جستجو مانند گوگل، محتوای ویدئویی را به عنوان یک عامل مثبت در نظر میگیرند و سایتهایی که ویدئو دارند، احتمالاً رتبه بالاتری خواهند داشت. علاوه بر این، ویدئوها میتوانند باعث افزایش زمان ماندگاری کاربران در سایت شوند، که این نیز یکی دیگر از عوامل مهم در بهبود سئو است. محتوای ویدیویی قلب تپنده یک وبسایت است و سئو ویدیو باعث میشود ترافیک سایت افزایش یابد و در نهایت صاحب کسب و کار فروش بیشتری را از محصولات و خدمات خود تجربه کند. در روزگار دیجیتالی امروز که جستجوهای تصویری، ویدیویی و حتی صوتی رو به افزایش هستند، نادیده گرفتن سئو برای این نوع محتواها میتواند یک اشتباه بزرگ باشد.
اینستاگرام امکان انتشار فیلم در پست و استوری و igtv را دارد، توییتر دارای پریسکوپ (Periscope) است. البته سایتهای انتشار ویدیوی رایگان در ایران هم وجود دارد که میتوانید برای بازاریابی ویدیویی از آنها استفاده نمایید، که میتوان آپارات، نماشا، تماشا و ... را نام برد به یاد داشته باشید که کاربران احساسات (نه حقایق) را به اشتراک میگذارند. 76 درصد از کاربران میگویند که اگر ویدیو سرگرم کننده باشد، آن ویدیو را با دوستان خود به اشتراک میگذارند. بنابراین فیلمهای سرگرم کنندهای برای تشویق اشتراک گذاری اجتماعی ایجاد کنید. احساسات دقیقا باعث بازگشت سرمایه (ROI) نمیشود، اما اشتراک گذاریهای اجتماعی میتواند ترافیک را به سایت شما افزایش دهد و شما میتوانید بازگشت سرمایه (ROI) را از آنجا دریافت کنید.
کلمات کلیدی نقشه شما هستند که شما را به جواهرات پنهان در زمین وسیع اینترنت هدایت می کند. چه یک وبلاگ نویس، صاحب فروشگاه آنلاین، تولید کننده محتوا یا بازاریاب باشید، کلمات کلیدی کلید باز کردن درهای دید و کشف هستند. این ابزار به شما امکان میدهد استراتژی SEO ویدیوی خود را بهبود بخشید. در واقع میتوانید تستها را انجام دهید و نمره عملکردی بین 0 تا 100 کسب کنید. با مشغول به کار شدن در هر یک از این مشاغل، میتوانید بهترین درآمدها را از شغلهای بسیار مناسبی به دست بیاورید.
توجه کن چطور نیل پتل از چند هشتگ در ویدیوش استفاده میکنه که حول محور دستیابی به ROI از بازاریابی محتواست. به جای استفاده از هر هشتگی که به ذهنت میرسه، دو تا سه تا رو انتخاب کن که فکر میکنی دقیقترین توصیف رو از ویدیوت ارائه میدن. ما همچنین توصیه میکنیم از هشتگها در توضیحات یوتیوبت استفاده کنی، اما زیادهروی نکن؛ الگوریتم یوتیوب دائماً دنبال اسپم میگرده. یک مثال خوب، روکشی با تصویر کتاب و لینک تصویری برای دیدن بیشتر در ویدیوی زیره. برای مراحل دقیق اضافه کردن کارت به ویدیوت، این مراحل رسمی از گوگل رو دنبال کن یا ویدیوی زیر رو ببین. همچنین، یک تصویر بندانگشتی سفارشی با لوگوی شرکت به یاد موندنیتره و در انبوه ویدیوها گم نمیشه.
برای این کار از کلمات کلیدی که کاربران در یوتیوب، آپارات و گوگل جستجو میکنند استفاده کنید. ابزارهای سئو مانند Google Trends یا پیشنهادات جستجو میتوانند کمککننده باشند. برای اینکه مطمئن شوید ویدیوهای شما در گوگل ایندکس شدهاند، راحتترین کار این است که وارد سایت google.com/video شوید و لینک صفحهای که ویدیو در آن قرار دارد را در کادر جستجو وارد کنید. اگر ویدیو در نتایج جستجو نمایش داده شد، یعنی گوگل توانسته ویدیوی شما را کرال و ایندکس کند. اما اگر این اتفاق نیفتاد، میتوانید از ابزارهایی مثل Google Rich Results Tester یا سرچ کنسول استفاده کنید تا دلیل عدم نمایش ویدیوهایتان در نتایج جستجو را پیدا کنید. هدف این است که مطمئن شویم رباتهای موتور جستجو محتوای شما را بررسی کرده، درک کنند و در نتایج مناسب فهرستبندی کنند.
هرچند ایران در لیست کشورها قرار ندارد، خوشبختانه زبان فارسی پشتیبانی میشود. هرچند نرخ تبدیل این کلمات پایین است، اما میتوانند ترافیک ارگانیک و معتبری جذب کرده و برند شما را بهعنوان یک مرجع معرفی کنند. این ابزارها کمک میکنند تا بهطور دقیق وضعیت سوشال سیگنالها را پیگیری کرده و استراتژیهای خود را بر اساس دادههای دقیقتر تنظیم کنید. این ابزار به شما امکان میدهد تا به صورت زنده میزان ذکر نام برند یا محتوای خاص در شبکههای اجتماعی را دنبال کنید و سیگنالهای اجتماعی خود را ارزیابی کنید. برای ساخت محتوای ویروسی، باید بهدقت بازار هدف خود را شناسایی کنید و محتوایی خلق کنید که نه تنها جالب بلکه جذاب و قابلانتشار باشد. با استفاده از سازنده تصویر بندانگشتی Canva، میتونی تصویر پیشنمایش عالی برای ویدیوت در ابعاد 1280 x 720 پیکسل بسازی – ابعادی که یوتیوب نیاز داره.
برای این کار، از عناصر مختلفی مانند عنوان ویدیو، توضیحات متا، تگها یا همان برچسبها، کپشن، محتوای ویدیو و… استفاده میشود؛ چراکه رباتها قادر به تماشا و رتبهبندی ویدیوها نیستند. هدف اصلی سئوی ویدیو، افزایش دیدهشدن ویدیو در نتایج جستوجوهای گوگل و جذب ترافیک جدید و بیشتر به ویدیو است. این جزئیات به موتورهای جستجو کمک میکند تا محتوای ویدیویی شما را دقیقتر ارزیابی کرده و در نتایج مرتبطتری نمایش دهند. بلاگها همچنین فرصتی برای ایجاد لینکهای داخلی فراهم میکنند، که به بهبود ساختار سایت و توزیع قدرت صفحات کمک میکند. علاوه بر این، محتوای باکیفیت بلاگ میتواند باعث جذب بکلینکهای طبیعی شود، که یکی از مهمترین فاکتورهای رتبهبندی در سئو است. با ارائه اطلاعات ارزشمند و بهروز در بلاگ خود، میتوانید اعتبار و اعتماد را در صنعت خود ایجاد کنید، که به نوبه خود میتواند منجر به بهبود رتبهبندی در موتورهای جستجو شود.
هشتگ ها به کاربران کمک می کنند تا ویدیوهای مرتبط با موضوع خاص را راحت تر پیدا کنند. بنابراین استفاده از هشتگ های مرتبط با موضوع ویدیو می تواند به گسترش دامنه دیده شدن محتوای شما کمک کند. به یاد داشته باشید که هشتگ ها باید دقیق و مرتبط با محتوای ویدیو باشند تا جذب مخاطبان هدفمند و واقعی انجام شود. توضیحات متا همان متنی است که زیر عنوان صفحه در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده میشود. این توضیح کوتاه باید به کاربر بگوید که چه چیزی در صفحه پیدا خواهد کرد و در عین حال شامل کلمه کلیدی باشد.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/